+ 68 %
van alle online ervaringen beginnen met een zoekactie
+ 90 %
van de gebruikers scrollen nooit verder dan de 1ste pagina van zoekresultaten
+ 65 %
van de zoekers klikken op organische resultaten in Google i.p.v. gesponsorde
+ 31,7 %
de Click-through-rate (CTR) van de top organische zoekresultaten op Google
ONZE AANPAK
Begrijpen van de Google algoritmes
Nieuwe bezoekers aantrekken en topposities halen in de organische zoekresultaten is niet eenvoudig of te koop: deze moet je verdienen. Maar eens je daar bent aanbeland, wordt ook Search Engine Advertising of Zoekmachine adverteren (SEA) een stuk makkelijker en goedkoper. Maar SEO is de basis die eerst goed dient te staan alvorens we de SEA piste zouden overwegen.
IKANDIT is jouw trouwe bondgenoot op het pad om samen de digitale zichtbaarheid van je merk te vergroten. Ons team van specialisten helpt je op te vallen in een oceaan van concurrenten en helpt je in contact te komen met de mensen die jouw producten of diensten het best kunnen gebruiken.
Plan een afspraak met onze specialisten
Technisch
Worden jouw webpagina's snel en efficiënt gevonden door bezoekers en crawlers zoals Google of Bing? Het algoritme van Google checkt meer dan 200 verschillende ranking factoren om te bepalen waar jouw webpagina's in de zoekresultaten verschijnen, de meeste gaan over Technische SEO. Vindbaarheid, indexeerbaarheid, paginasnelheid, mobielvriendelijk en beveiliging zijn allemaal onderdeel van Google's organische rangschikkingsalgoritme.
Relevantie
Stemt de inhoud van jouw website overeen met wat Google relevant vindt? Stemt de inhoud van jouw pagina overeen met de bedoeling achter de zoektocht?
Google houdt bij het evalueren van webpagina's ook rekening met de kwaliteit van de inhoud, de gebruikerservaring en de autoriteit van de website.
Autoriteit
Heeft jouw website voldoende autoriteit om door Google erkend te worden als bron van waarheid? Hiervoor kijkt Google naar het aantal backlinks (links van andere kwalitatieve websites met hoge autoriteit) naar jouw website.
SEO STRATEGIE & UITVOERING
Stap 1: Gratis SEO audit van je website
Vraag een gratis SEO audit aan van je website, binnen de 48 uur bezorgen we je een rapport met onze bevindingen en aanbevelingen. Afhankelijk van je budget, tijd en het gewenste resultaat komen we tot een plan van aanpak.
Ontdek hieronder de verschillende soorten analyses die we kunnen uitvoeren en die leiden tot een optimale SEO score:
Technische SEO verwijst naar de optimalisatie van de technische aspecten van een website om de zoekmachinecrawlers te helpen de inhoud beter te begrijpen en te indexeren. Enkele belangrijke elementen van Technische SEO zijn de website snelheid, de mobiele vriendelijkheid, crawling en indexeren, een duidelijke URL-structuur, een up-to-date sitemap en een robots.txt bestand dat zoekmachines informeert welke pagina's ze mogen crawlen.
On-page of on-site SEO richt zich op de optimalisatie van individuele pagina's om de zichtbaarheid en rankings in zoekmachines te verbeteren, zoals het optimaal gebruik van meta-tags, koppen, relevante en goed geschreven inhoud, geoptimaliseerde afbeeldingen & alt-teksten, interne links, laadsnelheid van de pagina, enz...
Een off-page SEO analyse onderzoekt externe factoren die invloed hebben op je rankings, zoals voldoende en kwalitatieve backlinks, sociale signalen (shares & likes op social media, ...), domeinautoriteit (DA), merkvermeldingen op andere websites, gastblogs, recensies op sites zoals Google Mijn Bedrijf, aanwezigheid op forums, ...
Een content SEO analyse of zoekwoord onderzoek beoordeelt de kwaliteit en relevantie van je inhoud ten opzichte van zoekintenties en zoekwoorden. Met een zoekwoordonderzoek gaan we woorden opzoeken die volume én relevantie kunnen bieden voor jouw website en met de juiste contentstructuur (H1, H2, H3, ... koppen, alinea's, ...) en aantrekkelijke metatags en metabeschrijvingen weergegeven worden op je website.
Een concurrentie SEO analyse vergelijkt je website met die van je concurrenten om te zien waar je kunt verbeteren. Door te begrijpen wat je concurrenten goed doen, kun je je eigen SEO-strategie verbeteren en kansen identificeren om beter te presteren in de zoekresultaten. Na een lijst van concurrenten opgesteld te hebben, gaan we onderzoeken op welke zoekwoorden zij zich wel of net niet richten. Dit biedt kansen voor jou om te verbeteren.
Een lokale SEO-analyse richt zich op het optimaliseren van je online aanwezigheid om beter te presteren in lokale zoekresultaten. Dit is vooral belangrijk voor bedrijven die een fysieke locatie hebben of zich richten op klanten in een specifieke geografische regio. De belangrijkste elementen zijn een volledig en correct Google Mijn Bedrijf (Google My Business) profiel, beoordelingen van klanten, vermeldingen in lokale bedrijfsdirectories, backlinks van lokale websites, lokale zoekwoorden en landingspagina's, enz...
Door SEO te negeren bij het migreren naar een nieuwe website riskeer je kostbaar opgebouwde connecties te verliezen, je klanten te frustreren met defecte links en backlinks die je hebt opgebouwd in het verleden te verliezen. Met onze migratie diensten zorgen we voor een zorgeloze transitie en behouden we je visibiliteit.